Lyckeboanna

Soffvakt i raggsockor
Förkylningen har mig i sitt våld.
Högen med pappersnäsdukar byggs på bredvid min säng liksom snöhögarna växer utanför fönstret. En decimeter snö inatt och det fortsätter att bygga på med lappvantar från himlen. Jag är hemma från jobbet idag också. Förmodligen i även i morgon eftersom jag är mer förkyld idag än jag var i går. Huvudvärken tämjer jag med Alvedon och Pannband, halsont och hosta lindras med varma drycker. Men jag blir galen på näsan som uppför sig som en kran utan packning.

Nä, nu får jag skärpa mig. Nog med gnäll för den här gången. Min kära kusin Yvonne tipsade mig få facebook igår att jag skulle försöka njuta av denna oplanerade ledighet. Ett bra råd! Nu ska jag hämta en kopp honungste, kära vännen Lenas ljuvliga raggsockor och gosefilten och kura in mig i soffan framför tvn och göra så lite som möjligt.

Ganska mysigt faktiskt!

Som tur är har jag flera "återförsäljare" av Mobilsockor så pengar fortsätter att strömma in till Barncancerfonden! Tack alla, både köpare och säljare, som hjälper till att dra in pengar till de cancersjuka barnen.


Lina

Åh så du blev förkyld.. Krya på dig!!! kram

Lisa

tack för att du komentaerade min bild :) kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress