Lyckeboanna

Drömmar
Har drömt konstiga drömmar om jobbet sista nätterna. Sen, när jag vaknar, känns det som om jag varit på jobbet hela dagen redan. Det är verkligen konstigt med drömmar! Finns det någon som vet något om drömtolkning??? Var snäll och skriv någon rad isåfall. Hur kan vårt privata soffbord ha flyttats till klassrummet? Hur kan vägen ha flyttat sig till andra sidan skolan? Mycket av det jag drömmer är precis som en vanlig arbetsdag, men annat är helt ologiskt och jättekonstigt! i vaket tillstånd får man inte alls ihop det.

Jag har kommit på ett aprilskämt som jag ska lura min klass med i morgon. Det ska bli så kul att se deras miner.

Ögonlocken faller snart igen på grund av trötthet. Men nu är det snart påsklov. I morgon blir sista dagen i skolan före lovet. Sedan blir det Lärarlyftet torsdag och fredag. Tur att det blir ett lov så jag hinner förbereda utvecklingssamtalen.

Ha det gott!

/AnnaLi
Martina

Hej Anna!

Jag läser första året på Medieprogrammet. Ska välja fotografering eller textkommunikation som inrikting i tvåan och trean hade jag tänkt. Att skriva och fota är bland det bästa jag vet så har funderat lite på journalistyrket. Men största drömmen är att bli polis! :)



Vad läste du på gymnasiet? Du är lärare nu va? För vilken/vilka åldersklass/er?



Kram Martina =)

Lisa

Hejsan svejsan i lingonskogen! Lust att kika in på Dubbelbloggen? :D Kram!

AnnaLi

Hej Martina!

Härligt att du har framtidsplaner och drömmar!!! Helt rätt! Om man siktar mot stjärnorna så når man åtminstone till trädtopparna - eller längre. Det viktigaste är att ha drömmar, planer, önskningar och mål, att leta efter en uppgift där man behövs.

Min dröm i din ålder var att få en familj och barn. Det fick jag och det var underbart, även om allt inte blev som jag tänkt. På gymnasiet gick jag Barn- och ungdomsvårdslinjen - men bara en termin - sedan slutade jag och blev barnflicka (piga skulle man nog kalla det idag) =)

Efter min Hemmafrutid utbildade jag mig till Grundskollärare. Detta läsår har jag åk 1, 22 underbara ungar!!!

Ha det gott!

Kram!

AnnaLi

ya

Nu får Du nog börja ta det lite lugnt innan Du bränner ut Dig.

Jag känner igen mig från den tid jag lät jobbet vara det viktigaste i livet.

Du jobbar tydligen även om nätterna och borde få övertidsersättning:)

Bord från familjens hem till jobbet tror jag tyder på att Din självbild är starkt förknippad med jobbet. Känner Du Dig mer betydelsefull där än hemma?

Att vägen flyttat till andra sidan hörs ju vad det betyder för Dig. Du börjar att inse att Du flyttat ditt perspektiv mer och mer ifrån familjen/hemmet till arbetet.

Just nu fick jag en "vild" association. Väg=stig.

Ni borde ta er mer tid tillsammans. Kram/yvonne

Rätta mig om jag är helt snett ute med min tolkning.

AnnaLi

Yvonne!

Jag tror att du kan ha en poäng i drömtolkningen. Det verkar ganska troligt att det kan vara så. Jag försöker att ta det lugnt. Ska tänka på vad du skrev.

Kram!

/AnnaLi

Bia

Hej där! Vad var det för aprilskämt du lurade klassen med? Mitt bästa är när jag sa att skolsköterskan skulle kolla om ungarna hade fotvårtor. När alla strumpor och strumpbyxor var avtagna och de satt med sina bara fötter på borden avslöjade jag skämtet...



Kram/Bia

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress