Lyckeboanna

Nattugglan
I går kväll var jag så trött och somnade i soffan framför tvn. Men sen vaknade jag kl. 1 och kunde inte somna om. När kl. var 2 gick jag ut till köket och tittade ut genom fönstret. För några månader sedan såg jag en grävling alldelens utanför. Tänkte att jag skulle få se den igen men det var ingen där. Jag satte på  lite te och när jag tittade ut igen stog det en räv precis utanför fönstret. .Den var jättefin. Vi stirrade på varann en liten stund. Han ryckte till när han såg mig men sedan gick han lungt iväg. Det har synts både varg och björn här i byn men jag har inte sett någon.

Det var 12 minusgrader ute och snön glittrade i skenet från gatlyktan. Jag satte mig och läste en hög dagstidningar som jag inte hunnit med. Löste korsord. Vid 5-tiden blev jag trött igen och somnde och drömde om jobbet. Men då var det ju snart dags att stiga upp igen.

Ha en trevlig helg alla!
/AnnaLi
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress