Lyckeboanna

Morgonsvammel
Underbara lördag! En ny fin dag som kommer att bli riktigt bra. Jag ligger fortfarande kvar under flanellakanet och kurar. Efter Melodikryss och fika i sängen drar vi ner till stan och handlar mat till kvällen. Vi planerar att ta en fika på Marangoni. Ska kolla med "Syster Yster" om de blir med. I kväll blir det fest härhemma i Lyckebo tillsammans med våra sköna jammvänner. Efter god mat och dryck blir det jamm hela kvällen.
Vilken dag att njuta av!

Det går mycket bra med Mobilsockstillverkningen, pengar strömmar in på Barncancerfondens konto. Tack alla ni som bidragit. Jag har fått ett par större beställningar nu. Bästa folkraceteamet, Team Palm, vill ha mobilsockor i sina färger grön och svart. Sen har jag fått beställningar på Brynäs, Leksand, Djurgården, Saik -mobilsockor i deras respektive färger från fans. Och tomtesockorna är jättepopulära. Jag virkar nästan varje ledig stund.

Lediga stunder har jag lite för få. Min kreativitet och min tid är en ekvation som inte går ihop. Jag lånar mycket tid från sömndelen för att hinna med mina intressen. Jag kanske inte behöver så mycket sömn som jag tror. Just nu är det mycket på jobbet. Utvecklingssamtal med alla föräldrar och barn tar mycket tid, men är väldigt trevligt. Mobilsockstillverkningen är rena avkopplingen, bästa lugnande drogen! Släktforskningen är spännande, rena detektivarbetet. Mitt största intresesse är ändå att skriva. Skriva är som att andas. Att krypa upp i skinnfåtöljen, insvept i en gosig fleecefilt, med en stor mugg kaffe och ljusen tända i kandelabern, i ett tyst hus tidigt om morgonen, med bästa pennan i handen och en vacker skrivbok i knät, att få känna njutningen av pennans rörelse mot pappret och få ordning på hjärnans alla tankar och idéer- det är lycka!!!

Nu blir det Melodikryss - fort upp och hämta kaffemuggen - ha en underbar dag alla mina bloggvänner!!!
Kram
AnnaLi
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress