Lyckeboanna

Vackra Hälsingland!

Åsså vart man ledig två extra dagar på grund av höstlov. Det känns väldigt okey tycker jag. Behöver en liten paus just nu. Leffe ville att vi skulle hitta på något så jag gav förslaget att ta en biltur till hans hemtrakter i Ljusdal över dagen. Han nappade på förslaget och vi åkte iväg över dagen i går, torsdag. Vi hade fika med. Stannade i Järvsö och handlade garn på min nya favvogarnbutik. Hittade massor av härliga garner så nu kommer det häftiga, ljuvliga och praktiska mobilsockor framöver. Det är inte alla affärer där man blir bjuden på kaffe och får rabatt och kan köpa ägg från lyckliga hönor på en gång, men i den affären var det så! =) Åkte vidare och gick/åkte omkring lite i Ljusdal. Leffe är född där och har en bit av sitt hjärta kvar där. Alla hälsingar är väldigt stolta över sitt Hälsingland har jag märkt och jag förstår det, det är såå fint! Vi var till ICA och laddade med Delins korv, 5 ringar blev det, men vi ska ge bort 2.
Idag, fredag, har jag pysslat om alla mina växter. Pelargonerna har längtat efter vatten och jag skäms för att jag försakat dem den sista tiden. Min ovanliga Mårbacka Tulpanpelargon har jag nästan tagit livet av när jag inte vattnat ordentligt. Nu är alla glada igen, alla vissna blad bortplockade. Mamma har varit här och fått lite hjälp med bilen av Leffe. Vi åt ugnstekt Delinskorv tillsammans innan hon åkte hem till sig. Jag har virkat förstås och nu ska jag betala räkningar. Ikväll blir det Fredagsmys med pipa och kaffe. Och så Bandy SAIK- Edsbyn på TV och så blir det väl slutet på Idol förstås.
Ha de gott alla!

Kram!
/AnnaLi

Mysan

Hej! Tråkigt att höra om din dotter men väldigt glad att hon är frisk! Jag skrev ett inlägg i min blogg om "mobilsockan" och hoppas att det hjälper!

Jag vill själv gärna köpa en mobilsocka så någon gång i veckan skriver jag ett litet brev och skickar med en tjuga på posten! :) Ha det så bra så länge!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress