Lyckeboanna

Europa Royal Hotel i Riga
Jammkompisarna Lena, Lasse, Bettan, Janne, Gun, Hans, Leffe och jag har åkt till Riga.

Det blev strömavbrott hemma strax innan vi skulle åka så Lasse hann bara raka halva ansiktet innan rakapparaten la av hemma hos dem i Kungsgården. Det ser väldigt roligt ut! =) Själv satt jag och målade naglarna när ljuset slocknade och det blev kolsvart i hela J-fors. Det gick ganska bra att göra klart allt i skenet av stearinljus. Sandviken var också mörkt, i alla fall norra delen av stan.

Vi åkte i två bilar och kom till Skavsta i god tid innan planet lyfte kl 8. Jag gillar inte att flyga men det gick snabbt och säkert, inget att oroa sig för. Fattar inte att jag glömmer det varje gång.

Vi har gått omkring i Riga och kollat. Det är dyrt här. Vi var på en restaurang och åt. Leffe och jag valde lite billigare mat: hamburgare och öl. Det kostade 30 lat, ca 420 kr.=(

...nu har vi lite siesta...sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Kram så länge!
/AnnaLi
Davo

Lite billigare ? Ni hittade (valde) det dyraste som fanns (nästan) på menyn. Min PastaPenne med räkor kostade bara 3.50 LAT

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress