Lyckeboanna

Dan före dopparedan

Det är dan före dopparedan och julefriden har infunnit sig i Lyckebo. I onsdags sov jag hela kvällen framför tvn som en inledning på julledigheten. Var väldigt trött. Det är inte bara jobbet som sugit energi, Mamma har åkt fram och tillbaka till Gävle sjukhus med ambulans med hjärtproblem några gånger nu och det känns oroligt. Idag fick hon trygghetslarm installerat så då känns det lite lugnare. Jag har även en nära anhörig med en trasig familjesituation och jag försöker stödja så mycket jag kan och orkar. Men jag orkar inte alltid vara stark, och ibland vet jag inte hur jag ska kunna hjälpa.

Jag har inte varit så julpysslig i år. Tur att Leffe gillar att göra julfint! Det blir liksom mättat med julpysslet på jobbet. Istället har jag ägnat energi åt att sticka en pyttepytteliten overall till mitt kommande barnbarn. Det är vilsamt och lugnande att handarbeta. Tänk att jag ska bli Mormor! =)



... och en sjal till Mamma som alltid fryser!



Det är skönt att vara julledig nu. Mina elever hade samlat och köpt en toppenfin blomstergrupp och en stor chokladask till mig. Chokladasken öppnade vi och mumsade på, hela klassen, innan det var dags att säga God Jul och hejdå till varandra. Fick många kramar också!




Hoppas att de hittar Järbovargen innan det är dags för nästa termin. Det ska väl inte vara så svårt nu när det går att följa dess spår. Det är otäckt att den håller till runt skolan och dagis. Rovdjurshandläggaren säger att det är ett onormalt beteende. Jag känner rädsla när jag går hem sist, i mörkret, över skolgården.

Till sist vill jag önska alla mina bloggvänner en fridfull julehelg och ett toppenbra nytt oskrivet 2012!

"Allt vad ni vill att människorna ska göra er, det ska ni också göra dem." (Bibeln; Matteus kap.7, vers 12)

Lots of love!
/AnnaLi


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress