Lyckeboanna

Nyårsafton 2011
Det är nyårsafton. Sista timmarna 2011.  

Som vanligt har jag tagit en stund för mig själv för att tänka igenom det år som varit. Nyårsafton är en bra dag att göra en check och se var man står. Jag brukar skriva en kort utvärdering i min dagbok. Jag tänker igenom vad som varit bra, vad som kunde varit bättre, vad som hänt som jag inte kunnat påverka, vad som hänt som jag kunnat påverka och gjort bättre. Jag kollar om jag uppnått mina mål från föregående nyårsafton. I år har jag nått fem av mina sex mål och det är jag väldigt nöjd med. Dessutom har jag nått det målet jag inte lyckades uppnå året före. Ibland räcker inte ett år och då får man fixa det på två. Känner mig faktiskt lite stolt. Bra jobbat AnnaLi!

Jag tänker mig mitt liv i sjuårsintervaller och jag är nu i min åttonde period, 50-56 år. Att ha en långsiktig plan på sju år i taget gör att jag får mer gjort och inte bara låter dagarna och livet försvinna. Varje ny dag är en liten bit av livet. Dock en viktig bit, en liten bit som kan göra stor skillnad. Det är inte alltid jag når mina mål men jag har en vilja och en riktning mot vilket jag siktar. Sju år känns som en lagom period för en långsiktig plan. En lagom tid för att göra en större satsning på något.

Nuvarande pågående sjuårsperiod av mitt liv är en kreativ resa. Jag prioriterar att göra det jag tycker om och är intresserad av. Mitt arbete är roligt och jag trivs med det, men jobbet har inte högsta prioritet. Min fritid och vad jag gör de timmar jag själv bestämmer över är viktiga för mig. Jag har så mycket jag vill göra och jag har fått gåvor att förvalta. Allt detta ska inte slarvas bort. Det är mitt val.

Mål 2012
1. Stanna upp och använda mina sinnen mer. Prioritera skönhet!
2. Släppa fri min inre kreativitet och skapa det jag har lust till. Njuta av själva skapandeprocessen.
3. Hjälpa cancersjuka barn genom Projekt Mobilsockan.

Nu önskar jag Er Alla ett toppenbra år 2012!

Lots of love!
AnnaLi


Gunilla

Så klokt att tänka så, jag tar mer ett år i taget men det beror nog på att jag är äldre än du är! Kram och Gott Nytt År

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress