Lyckeboanna

Broderi

Det var en gång för längesedan, någon gång på 80-talet, som jag var på en utställning på ett museum i Stockholm. Det var en utställning med Kaffe Fassett, konstnären. Jag köpte ett stramaljbroderi där. Häromdagen hittade jag det halvfärdigt i en låda i förrådet. Jag tog fram det och satte igång med att färdigställa. Nu är det klart, det tog bara cirka trettio år, och så här blev det:



Nu ska det monteras. Leffe har lovat att göra en fin ram. Men ... visst blev det lite konstigt på den bruna kattens ena öra. Jag kanske måste sy om det. Fast katter kan ju vika fram örat sådär så jag vet inte rikigt. Vad tycker ni?

Det var i alla fall jätteroligt att brodera igen!

I övrigt är det lugnt härhemma. Ovant att inte jobba. Det var så ovant att vara ledig så jag jobbade lite med schema och planering i Excelprogrammet i morse.

Nu ska jag laga mat tills Leffe kommer hem från jobbet. 

/AnnaLi

Lina

Vad roligt! Och vad fint! Kram

AnnaLi

Så där ja ... nu har jag fixat till örat på lillkatta.

Maja

Du behöver inte ändra mamma, det där är ju jättefint och mer verkligt om du låter det vara, som sagt katter viker ju på öronen ibland.:D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress