Lyckeboanna

Härliga sommar...

Tjohoo! Här är jag igen. Tur man inte försörjer sig på att blogga, då vore jag nog för mager vid det här laget.

Semestern har hittills varit toppenbra! Jag skulle nog kunna vänja mig vid att vara ledig varje dag. Det känns så fint att ta en bok i knät och sätta sig i vår amerikanska gungstol på bron och drömma sig bort en stund. Sen tar jag fram virknålen eller stickorna och tillverkar några mobilsockor eller andra sockor. Ja, sen blir det ju filmtajm på kvällen eller grillning vid poolen. Och alla vänner vill vi träffa...

Vi har varit ute och rest med husvagnen Gullebo. Först en tur till Härnösand där vi hälsade på finaste Maja och hennes kompisar Linda och Malin. Härligt jamm och grill på kvällarna på Sälstens camping. Fantastiska musikaliska tjejer! Här är en bild på Linda och Maja.



Ja, sen var Leffe och jag till Sundsvall på Eagleskonsert med Leffes personalförening. Toppenbra konsert! Gamla goa årgångar - still going strong! =) Bodde på fint hotell och fick allt serverat.

Vi har varit på bluegrassfestival i Torsåker igen. Alltid första helgen i juli. (Det var 27 året och jag har varit där 26 år. Enda gången jag missat var då vi var på gamla Grand ole opry, Rhyman, i Nashville och hörde min favvo Ricky Skaggs and Kentycky thunder.) Leffe hjälpte till att bygga scener och annat så vi var där torsdag till söndag. Massor av trevligt folk. Här är Leffe tillsammans med goa gubbarna i New Strangers. Still going ... =)

 

Nu har vi kommit hem från Eksjö där vi hälsat på fina Lina och hennes man, svärmorsdrömmen Jonas. De har precis flyttat till stan till en toppenfin femma mitt i gamla stan. =)
Leffe och jag bodde på Eksjö camping i Gullebo tio minuters gångväg från stan. Hälsade på finaste Lillebror Lasse i Jönköping åxå.
Här är en bild på Jonas & Lina i Rättvik där vi åxå varit i sommar.



Och så en bild på finaste Lillebror Lasse... (bilden är lånad från fejjan)



KramiZ alla trogna bloggvänner! Nu intar jag semesterstolen. =)
/AnnaLi

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress