Lyckeboanna

18 år
Så har det varit födelsedagskalas igen. Alla som tillverkades runt midsommar fyller år i mars, och det är inte få. Två av mina barn fyller år i mars, Leffes barn fyller i mars, ett av hans barnbarn fyller i mars...

I går var det Olivers tur att fylla. Han fyllde 18 år. Vilken spännande ålder. Så här skrev hans storasyster Lina i en födelsedagshälsning. "Nu får du göra en massa roliga (?) saker, ta körkort (köpa hälsofarliga medel), rösta, ta eget ansvar, vara vuxen o.s.v. Men det kommer du att klara fint!" Ja, det är speciellt att fylla 18 och bli vuxen. Oliver har fixat teoriprovet idag och nästa vecka ska han köra upp. Och på praktikplatsen får han övningsköra lastbil. =)

När jag var 18 kom jag till S-viken. Jag minns hur jag klev av tåget vid stationen och gick den långa Fredriksgatan till Murgårdskyrkan tillsammans med ett par kompisar från Jönköping. Jag skulle vara på en bibelskola i två månader och sedan åka tillbaka till Jönköping igen där jag hade jobb och egen lägenhet. Men så blev det inte. Jag har inte kommit härifrån än och det har gått trettiofyra år nu. Allt blir inte alltid som man tänkt, men det kan ju bli bra ändå.

/AnnaLi

Lina

Fin design!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress