Lyckeboanna

Jämtland, kurs, jamm och Smokie...
Lite bilder från min senaste vecka:

Gästrikland har ju inte bjudit på så mycket skoterväder denna säsong. I Jämtland var det annorlunda. Vi tog med skotern och åkte dit tillsammans med Lars-E och Carina. Bodde i deras lilla pepparkaksstuga.



Grillplats vid en sjö. Lite kolbullar och sen drar vi vidare.....


Gott om snö i Jämtland!
 

Lynx-Linkan. Vid denna gamla fäbovall var snön ca en och en halv meter djup snö. Jag märkte det när jag steg av skotern och benet försvann i snön. Hade fullt sjå med att ta mig upp igen. Vågade inte knysta eftersom Lars-E samtidigt körde fast med sin skoter. Man gnäller inte i detta gäng. Vi är ju Vikingar! =)


Finaste skotrarna på sjön. Vår Lynx till vänster.



Har många vackra soliga snöbiler från Jämtland. Här är en av dem.

Sen jobbade jag en vecka. Har bland annat varit på kurs i "Fjärilars liv" och fick med mig dessa monster hem. De heter "Törnrosa och Prinsen" och ska bli vackra fjärilar om några veckor. Jag lär mig nu och ska sedan göra detta tema tillsammans med mina elever. Fortsättning följer...


På torsdagen hade jag ordnat vikarie på jobbet och gav mig själv tid. Tid! Tid är det jag önskar mest av allt. Jag har såå många intressen  och hobbyer, så mycket jag vill utveckla och lära!!!!
Om du skulle stanna upp och göra vad du ville en dag, vad skulle du göra då?
Jag valde att skriva!
Jag har många skrivprojekt på gång och en av mina önskedrömmar är att bli barnboksförfattare. Jag skrev hela dagen och förflyttades till sagornas värld. När Leffe kom hem på eftermiddagen hade han önskat sig mat på bordet, men tyvärr... jag var i sagornas värld och hade inte någon koll på denna världens tid och förväntningar. Jag satt i kolmörker och skrev och trodde att det fortfarande var omkring lunchtid. Hehe... !

På fredagkvällen var det jammkväll hos Lena & Lasse. Helt magisk kväll och natt med de goaste låtarna!!!
Å, vi hade även bas med denna kväll vilket lyfte hela jammet en nivå högre!!  =) 


Och till sist.... Smokie på konserthuset i Gävle. Alla goa gamla låtarna. Efter ett antal konserter med Smokie kan jag programmet nästan utantill. Vet precis vad som ska hända. Men jag vill ändå inte missa detta härliga band.

Lots of love!
AnnaLi
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress