Lyckeboanna

En hemlig resa

Första tanken när jag fick höra om en hemlig resa på min födelsedag: Nej, jag orkar inte! Det är tur att Leffe hittar på aktiviteter annars skulle jag bli sittande i gungstolen på bron i mysbyxorna.  

Resan gick till Scandic Central hotell i Gävle och till showrestaurangen Hits for you, där vi fick trerätters middag med underhållning. Vi fick ett eget bord i ett hörn vilket passade mig perfekt att gömma mig i. Treo och Alvedon mot huvudvärken och öronproppar mot sorlet, skramlet och musiken var mina verktyg för att klara kvällen. Tro inte att det är enkelt att orka ha roligt när man har utmattningssyndrom! Och efter varje aktivitet är det bara vila och mer vila som gäller. Idag har vi ätit hotellfrukost så nu behöver jag i alla fall inte äta mer idag.

Hemma på bron i Lyckebo låg det en vacker blombukett och ett paket utanför dörren. Vem av alla mina vänner har varit här??? Tack så mycket vem du än är!

Livet är nu idag, morgondagen vet jag inget om, och jag tycker verkligen att det är värt att fira varje ny födelsedag man får vara med, en ny milstolpe. Min älskade Pappa Ernst, som jag knappt hann lära känna, blev bara 44 år, 1 månad och 9 dagar.  

Hemliga resan var kul och gjorde mig glad! Tack Leffe för dina kreativa påhitt. Du är bäst! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress