Lyckeboanna

Decemberblomman
Två traditionellt julröda julstjärnor pryder vårt fönster så här i adventstid. 
Nu har jag nått målet att köpa mig en ny krukväxt varje månad hela året. Det har varit roligt att leta sig en ny växt varje månad. En liten guldkant på tillvaron! Jag rekommenderar er alla att ge er själva månadsblommor nästa år. 
Alla växter har fått ett namn. Lite fånigt kanske men det bryr jag mig inte om. Det har varit kul! Växten har fått sitt namn efter någon jag förknippat med en viss blomma, ett namn som varit passande på grund av växtens verkliga namn eller helt enkelt dagens namnsdagsbarn den dag jag köpte växten. 
Här är bilder på alla mina växter.
Januari: Dolly & Polly, Våreld
Februari: Flora, Orkidé 
Mars: Klemens, Klementin
April: Otto, Kroton
Maj: Irma Vilhelmina, Begonia
Juni: Charlotte Kalla, Kalla
Juli: Lotta, Lyckliga Lotta
Augusti: Solan, Krysantemum
September: Paulus, St Paula
Oktober: Hillevi, Cyklamen 
November: Knut, Juvelblomma
December: Julia & Julius, Julstjärnor

Ha det bäst! 
/Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress