Lyckeboanna

Juliblomman

Nu i juli har jag köpt mig en Flitiga Lisa. (Det kan vara en Lyckliga Lotta, vet inte vad det är för skillnad.) Den är mycket vacker och mycket törstig. Törstiga blommor lever tyvärr sällan länge hos mig. Men jag ska njuta så länge det går och göra mitt bästa för att sköta om den. 

Att göra sitt bästa är för övrigt tillräckligt i alla situationer. När man försöker göra mer än man förmår, när man sällan känner att det man gjort är tillräckligt bra, så mår man dåligt och vissnar. 

Var inte alltför Flitig. Var lyhörd för vad du behöver av vila och återhämtning. Jag tränar på att vara "lite slarvig" och att inte göra mitt allra bästa i alla lägen. Okej duger! 

Nu i semestertider har min kalender fyllts på med olika aktiviteter. Det är som om allt roligt måste ske precis nu. Jag har därför även fyllt på med Egentid och Vilodagar för att fortsätta att må bra. 

Ha en skön sommar!

Kram!
Anna


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress