Lyckeboanna

Skrivande, solvitaminer, Mexico, kaffe och kanske en ny dikt...
Jag har varit i Gosekoftan i Skrivarstugan större delen av dagen. "Skrivarstugan"... det känns så bra att säga det, och skriva det. Det låter så seriöst. Men som sagt, det är ju "bara" vår husvagn.
Det blev färre ord idag...1305... men jag har jobbat mycket med att bearbeta texten jag skrev igår. Kollade tempus genom hela texten eftersom jag lyckats ändra tempus mitt i någonstans igår. Efter en skön lunchpromenad, badande i solvitaminer, har jag googlat och samlat fakta om ett land som finns med i min berättelse. Även om det är fria fantasier så vill man ju att sådant som att beskriva ett land ska vara korrekt. Så just nu vet jag bra mycket mer om Mexico än jag visste i morse.
Kaffe är viktigt, stora muggar går åt. Då funkar skrivandet bra!
Och lite vid sidan om håller det på att växa fram en dikt om miljön och vad vi gör för att ta hand om vår jord.
Lots of Love!
AnnaLi
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress