Lyckeboanna

Höst och nystart

En fantastisk sommar går mot sitt slut och jag ser fram emot hösten. Alla årstider har sin speciella charm. Sommaren gav sol, bad och ljusa lätta kvällar. Nu väntar hösten med vackra löv, tända ljus och gosekofta. Jag är tacksam att få uppleva årstidernas växlingar. Just i skiftet mellan sommar och höst känns det som en nystart. Nytt läsår, ny kalender och nya planer för det som ligger framför.

Min plan för hösten är att på kursen "Introduktion till arbete" på Arbetslivsresurs komma fram till vad jag kan jobba med om jag inte ska vara Lärare längre. Det känns lite som en årstidsväxling. Lärarjobbet gav många fina minnen men nu går jag vidare till något annat som kan vara lika fint och bra fast på ett annat sätt. Jag ska lära mig att balansera den energi jag har. Det är så lätt att falla tillbaka i gamla mönster och bara köra på, för att sedan ligga i soffan och gråta av utmattning. Som den planeringsmänniska jag är passar det mig bra att skriva upp mina dagar i en kalender. Det ska vara balans mellan lagom många möten, aktiviteter och återhämtning. Vi är ju även olika som personer, vissa är snabba och avskyr långsamhet. Jag hör till den långsamma typen och måste ha tid att tänka för att vara i balans. En av orsakerna till min utmattning är att jag hållit ett alldeles för högt tempo i så många år utan att bromsa.

Dagens bild är på sommarens sista blommor i min trädgård.

Ha det bäst!

Kram!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress