Lyckeboanna

Energiekonomi
När det gäller ekonomi så är det ju självklart att utgifterna aldrig får överstiga inkomsterna. Man får inte spendera mer än man har.
Detsamma gäller vid utmattningssyndrom. Jag har en viss mängd energi att hushålla med. Det är inte så mycket ännu och jag måste tänka på att inte slösa. Vissa dagar är jag piggare och tror att jag har mer energi. Så är det dock inte. Jag hamnar på minus dagen efter och ligger utslagen i soffan. I går var jag på möte och uträttade ärenden i tre timmar. Därefter skulle jag sagt "nej" och åkt hem, men blev övertalad att äta middag hos bekanta. Min kropp och hjärna sa att det inte var någon bra idé.  Mitt nyårslöfte var att lyssna till vad min kropp vill. Men lyssnade jag? Nä! 
Fick en liten läxa igen: Lyssna på vad kroppen säger. Våga säga "nej". En aktivitet per dag räcker. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress