Lyckeboanna

Juniblomman
Dags igen för inköp av en växt. Som ni, mina bloggföljare, vet kostar jag på mig en ny växt varje månad. Tycker att jag är värd det. Idag har jag köpt en Kalla. 

Tror aldrig att jag ägt en sådan tidigare, men jag kan ha glömt. Den får förstås heta Charlotte Kalla. Jag ger mina växter namn. Det är roligt att hitta på och så blir det praktiskt när man pratar om dem. 
Jag har varit bortrest några dagar och då ringde jag till min man och bad honom vattna Irma Vilhelmina. Hon vill ha en skvätt varje morgon. Irma Vilhelmina är min begonia som jag köpte i maj. Den har förresten vuxit och blommar fantastiskt. Jag har aldrig lyckats med en begonia tidigare. Den har fått sitt namn efter min Mamma som alltid hade så fina begonior. Speciellt denna färgen kopplar jag ihop med min Mammas begonior.


Köp dig en blomma du också! Det är du värd! Och ge den gärna ett namn. 
Ha nu en trevlig helg!
Kram!
Anna






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress