Lyckeboanna

Rädslor
Jag är rädd för flera olika situationer och det begränsar mitt liv. Så vill jag inte ha det.
Jag vill förändra och utmana! 
Rädsla är ju egentligen bara en känsla och en känsla är inte farlig.
Ett exempel är att jag inte törs gå ensam i skogen p g a rädsla för vilda djur. Det finns både björnar, vargar och annat otyg häromkring. Jag älskar att vara i naturen och vill inte att mitt liv ska begränsas av denna känsla. 
Jag ska börja med att sätta ett litet mål som jag klarar att nå. Behöver ju inte gå långt in i storskogen direkt, utan börjar med att gå en bit efter en skogsväg här hemmavid. 
Planering:
1. Skriv ner alla mina rädslor.
2. Skriv på vilket sätt det begränsar mig.
3. Sätt upp ett litet mål hur rädslan kan övervinnas.
4. Peppa med positiva tankar: Klart jag kan! Jag törs! Jag vill! 
5. Sätt nya mål...
Har du någon rädsla som begränsar dig?







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress