Lyckeboanna

Bättre och sämre dagar
Vissa dagar känner jag lite mer energi och känner lust till någon form av aktivitet. En sådan dag följs nästan alltid av en ett par totalt energilösa dagar. Jag har ännu inte lärt mig mina gränser för hur mycket jag orkar. 
I går var dagen tung. Det blev inte bättre av en oförstående omgivning. Det är inte bara att rycka upp sig eller att ta tag i situationen när man inte har krafter. Jag tror ingen riktigt kan förstå känslan av total utmattning om man inte själv varit drabbad. Jag förstod inte heller förrän jag själv drabbades. 
Jag har snart varit sjukskriven i två år. Visst mår jag bättre nu men jag har svårt att acceptera att det tar så lång tid. Jag vill vara den pigga, starka och kreativa människa jag var förut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress