Lyckeboanna

Mellan hägg och syren


Meterologen säger att det redan är sommar.  Jag vill sakta ner och hålla kvar våren, min favorittid. Tycker att det går lite för fort. Mellan hägg och syren är bästa tiden. Nu blommar häggen och syrenerna är på gång.

Jag var ganska pigg i april och bokade in många aktiviteter. Det tog mer energi än jag räknat med och därför har jag fått boka av allt planerat framöver. Energin tog helt slut och det tog två dagar att orka upp ur sängen igen. Jag hatar denna mystiska sjukdom som inte syns på utsidan men som känns så mycket inuti. Det är så svårt att hitta gränserna och veta hur mycket som är lagom. Jag vill inte sitta i en stol och vila hela dagarna i resten av mitt liv så jag måste ju försöka. Det jag måste komma ihåg är att ta pauser och återhämtningsdagar. 

Kram på er!
/Anna






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress