Lyckeboanna

Pingsthelgen kom och gick
Jag glömde bort att det var pingst i helgen ända tills en vän påminde mig. Förut var pingsten en helg som märktes. Det var en långhelg då våren var som vackrast. Folk passade på att resa till släkt och vänner...eller gifta sig. En helg lika stor som påsken ungefär. Åh, vad jag saknar att annandag pingst inte längre är en helgdag.

I går, pingstafton, hälsade vi på Mamma på eftermiddagen. Lite senare blev det Vinring med Fjällbjörkens vänner. Slutade dagen med en liten promenad hem i den ljusa natten med luften full av dofter.

Idag, pingstdagen, har det regnat och jag har suttit och skrivit klart alla omdömen till veckans utvecklingssamtal. Mycket obetald övertid blir det. Men jag blir stolt när jag skriver omdömena om mina elever. De har utvecklats så fantastiskt under dessa två år som jag varit deras lärare. Mitt arbete känns meningsfullt, jag är en liten kugge i samhällshjulet. =)

/AnnaLi

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress