Lyckeboanna

En sorts Meditation
När man har drabbats av utmattningssyndrom försöker man att inte stressa mer. Man försöker på olika sätt att slappna av och ta det lugnt. Ett sätt, som känns bra för mig, är handarbete. Okomplicerade mönster där man slipper att räkna och tänka så mycket. Det är skönt att skapa och känna sig lite kreativ trots att man har så begränsat med energi. 
Jag började sticka sockor och det blev fler och fler. Nu har jag stickat till mannen, barn, barnbarn, styvbarn och extrabarn. Till Barnbarnen, som fortfarande är små, stickade jag tubsockor och slapp trixa med hälen. Kan verkligen rekommenderas. Lätt för barnen att dra på sig och perfekta för en fot som växer. 
Mönster hittade jag på nätet. Bara att googla. 
 

 
Kram!
AnnaLi
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress