Lyckeboanna

Fjärde saken...
I min serie För mig värdefulla ting härhemma, har jag nu kommit till nummer fyra. Nu har ni fått vänta några dagar, men jag har faktiskt haft FULLT UPP på jobbet. =)

En av de saker jag har härhemma är ganska speciell. Jag har fått den av min Mamma som i sin tur har ärvt den av sin Mamma. Om hon fått den av sin Mamma eller ej vet jag inte. Men jag har känslor för den eftersom den tillhörde min Mormor.

Jag minns min Mormor. Vi åkte till henne och hälsade på ganska ofta när jag var liten. När jag var riktigt liten hade hon bara utedass. Inne fanns ett pottskåp där man fick välja på två pottor. Den ena var emaljerad i beige och med gröna kanter, den andra var i plast och rosa. Det var så svårt att välja. Den emaljerade var ju så fin men svinkall, den i plast var inte fin men skönare att sitta på.
Gissa vilken jag valde?
Jag minns även att vi alltid hade ett paket kaffe med oss till Mormor när vi kom. Jag fick alltid en krona med mig när vi åkte. Det var mycket penningar på den tiden!
Mormor hade inga ritblock. Jag älskade att rita. Det löste vi med att jag fick rita på papperspåsar som hon fått i affären. Hon hade veckotidningar och jag fick klippa ur Klippdockor. Det var kul! Jag fick plocka vinbär och rabarber på gården och doppa i strösocker och äta. Mmmm!!! Jag gillade Mormor.

Skärmen är inte original, men visst är den fin! Ett minne från Mormor!!!



Kram
/AnnaLi
yvonne

Jag träffade Din Mormor när jag var 10 år.

Jag fick följa med till Dina föräldrars bröllop men det starkaste upplevelsen av vistelsen där var att de pratade så konstigt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress