Lyckeboanna

Myser i långkalsingar och sockor

Hoppade över traditionella Sandvikenturen idag. Hittade inte bilen under all snö. Syrran åkte ner till stan och inhandlade varsin virknål stl 8 (tack Catta) på handarbetsaffären. Jag har funderat på att virka OS-mössan men kommit fram till att jag hellre gör en SAIK-mössa fast med samma mönster. Veckans traditionella fika på Marran får vänta till nästa lördag. Idag blir det Stora muggar kaffe hemma istället. Jag har fått en burk hembakade Kakor av Mamma och i den burken är jag och nallar hela tiden. Mycket gott! (tack Mamma)

Efter gårdagskvällens skotertur är jag lite frusen idag. Det var så sjukt mycket snö så det till och med var svårt att ta sig fram med skoter! Men det var sååå vackert. Det var som att åka i en vit glittrande grotta av snö. Snötäckta grenar och trädstammar som böjt sig över lederna av snötyngden. Alldelens mjukt, som att sväva fram. =)

I dag är det sockor (tack för dom, Lena) och långkalsingar som gäller. Jag har bara varit ute och fyllt på fågelmat, nu vill jag bara vara inne. Har kollat igenom veckans post. Jag har slutat kolla posten i veckorna om det inte är något som ser jätteintressant ut. Öppnar allt på helgen istället. Det är mest räkningar och adresserad reklam. Det är bara roligt med post när man får personliga brev (tack Lina) och Mobilsocksbeställningar.

I kväll får blir det mysfåtöljen, OS, melodifestival och ett glas rött.

Lina

Vilken bra idé att inte öppna posten under veckorna, om det inte är något speciellt. Man blir ju bara less på fönsterkuvert.



Du skriver så fint och mysigt mamma, jag går in här och kollar varje dag ska du veta!



Kram

AnnaLi

Ja, Lina...visst är fönsterkuvert otroligt tråkiga! Genom att samla ihop dem och öppna en gång i veckan så blir det bara en tråkig stund istället för fem.

Jag måste erkänna att jag till och med väntar två veckor ibland.=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress