Lyckeboanna

Tacksam idag
Det är inte självklart att kunna se,
det är inte självklart att kunna höra.
Det är inte självklart att känna dofter,
att känna smaker
och att känna njutning av en smekning mot min hud.

Ändå tar jag det för givet,
lever som om det vore min självklara rätt.
Glömmer tacksamheten.

Jag kan se en solglittrande vattendroppe i spindelns nät.
Naturens olika nyanser i en färgskala utan begränsning.
Själens status i din blick.

Jag kan höra fågelsången en vårdagsmorgon ute på bron
och Smokielåtar ur raspiga strupar på Spotify.
Barnjoller.

Mitt luktsinne fylls av rosendoften från ett bubbelbad,
jag längtar till doft av nyklippt gräs en sommardag.
Kanelbullar.

Min mun vattnas av vällust
vid tanken på ett hallon som pressas mot gommen.
Kaffe.

Känslan av en väns kram
eller en kärleksfull smekning mot min kind
ger mig tröst,
ger mig hopp,
ger mig känslan att vara älskad av Någon.

/AnnaLi



Lina

Så vacker dikt!!

robin hood

har en fråga i bloggen och skulle vara kul om jag fick veta lite om vad folk läser för bloggar,

vad läser du tjej-bloggar eller kill-bloggar?

kram.

Anonym

Jag läser både tjej och killbloggar. Fast jag hinner inte med så många som jag skulle önska.

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress