Lyckeboanna

Kristi himmelsfärdshelgen
Ja, nu var det ett tag sen sist. Jag är inte världens bästa bloggare, men inte sämst heller tror jag. Fick klagomål i helgen för att jag är dålig på att uppdatera så nu ska jag försöka bättra mig och göra en liten uppdatering.

Kristi himmelsfärdshelgen åkte Leffe & jag med Gullebo (vår husvagn)till Härnösand och hälsade på min dotter Maja. Vi hjälpte till med flyttstädning, borrade i väggar, körde bort sopor, handlade och grejade. Det gick bra och Maja kom ur sin gamla lägenhet och kan börja fixa i sitt nya hem.

Det hade precis hänt något fruktansvärt i Härnösand, som ni säkert har läst om i tidningarna. Det var en del helikoptrar som flög omkring och fotograferade huset där tre personer blev mördade. Hur ska mamman orka fortsätta att existera? Om man ena dagen har tre barn och nästa dag ha ett barn som mördat de andra. Det är så hemskt så man knappt kan fatta att det är sant.

I Järbo, där jag jobbar,  var det ett bombdåd som de berättade om på riksnyheterna. Det kändes lite konstigt att sitta i en husvagn i Härnösand och höra att det är bombdåd hemmavid. Jag skickade genast ett sms till min som och sa att man inte törs lämna honom ensam hemma. Men han bedyrade att han var oskyldig. =)

Nu är jag hemma i vardagen igen. Har nitton utvecklingssamtal framför mig de närmaste två veckorna. Jag och mina kollegor är mycket försenade på grund av allt som ska skrivas och dokumenteras fast det inte finns tid till det.  =(

Mobilsocksförsäljningen går bra. Det flödar in pengar till Barncancerfonden. Gå med i min grupp Projekt Mobilsockan på facebook , eller gå in på www.barncancerfonden.se/4876 så får du veta mer hur det går.

Lots of love!
AnnaLi

 Här sitter Leffe och agerar garnvinda! =)
Lina

Det ser inte ut som att Leif tycker det är så roligt att vara garnvinda..



Kram - Lina

AnnaLi

Nä, det är inte hans favoritsyssla direkt! =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress