Lyckeboanna

Tänker bäst när jag skriver

Ett av mina symptom är svårigheten att samla tankarna. Mina tankar är som kraschat glas, små skärvor här och där men ingen helhet. När jag skriver kan jag samla tankarna, gå tillbaka i texten och ta upp tappade trådar. Jag har skrivit hundratals sidor de två år jag varit sjukskriven. Alla frågor, frustrationer, oro, hjälplöshet, tårar och ilska...allt finns där. Att ställa frågor till sig själv och bolla sina tankar på papper är som terapi. Jag står vid en ny port nu. Arbetsförmedlingen ska ta över efter försäkringskassan. Vad vill jag jobba med då? Vad KAN jag jobba med? Jo, jag kan jobba i en stressfri och tyst miljö utan allt för många sociala kontakter. Orkar inte med konflikter, dålig stämning eller fysiskt ansträngande uppgifter. Det bör vara gångavstånd till mitt nya jobb på grund av den hjärtklappning och stresskänsla jag får när jag kör bil eller tar mig fram kollektivt. Arbetsuppgifterna bör inte innehålla tänkande uppgifter eftersom min hjärna inte är att räkna med ännu. Vanligtvis börjar man arbeta 25% när man har utmattningssyndrom så det är den tiden jag räknar med att starta på. Det blir spännande att se vad framtiden har att erbjuda. Jag är inte orolig, tar dagen som den kommer. Jag ska inte hoppa på något som nockar mig igen. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress